تمبرهاى مالاريا و …

سلام
ديروز بطور اتفاقى به سايت جالبى برخوردم بنام مالاريا در كلكسيون تمبرها Malaria on stamps collection كه به همت آقاى لارى فيليون Larry Fillion ساخته شده است. در اين سايت علاقمندان به تمبرهاى مالاريا امكان آشنايى و تبادل نظر با يكديگر و خريد و فروش تمبر را پيدا مى كنند.بعلاوه داراى كلكسيون كاملى از تمبرهاى يادبود مالاريا از كشورهاى مختلف از جمله ايران است. در اين سايت جمعا ۸ تمبر مربوط به ايران وجود دارد. اين تمبرها بمناسبت آغاز برنامه ريشه كنى مالاريا و يا برگزارى كنگره بين المللى بيماريهاى گرمسيرى و مالاريا در ايران انتشار يافته اند و من در اينجا دو تا از قديمى ترين تمبرهاى اين مجموعه را براى نمونه مى آورم كه مربوط به سال ۱۹۶۲ ميلادى يا ۱۳۴۱ شمسى است.
 


 

 

 

 

 

 

 


 باز در رابطه با مالاريا، شايد بهترين و كاملترين و اختصاصى ترين سايت كه من بايد قبلا معرفى مى كردم سايت بنياد بين المللى مالاريا Malaria Foundation International يا اختصارا MFI است كه همه نوع اطلاعاتى درباره مالاريا در آن يافت مى شود.


***********************************
در همين رابطه (مالاريا) انستيتوى تحقيقات پزشكى والتر و اليزا هال Walter and Eliza Hall Institute of Medical Reasearch كه به اختصار WEHI ناميده مى شود و وابسته به دانشگاه ملبورن و از مهمترين مراكز تحقيقاتى آن كشور است، اطلاعات خوبى درباره مالاريا و نيز ليشمانيازيس دارد و در بخش رسانه اى آن موسوم به WEHI_TV چند انيميشن جالب در مورد سير تكاملى انگل مالاريا از جمله نحوه ورود آنها به داخل گلبول قرمز دارد.
بدرود!

یک دیدگاه برای ”تمبرهاى مالاريا و …

بیان دیدگاه